3.0 kredītpunkti
Priekšmeta mērķis ir iepazīstināt studentus ar IT pārvaldības procesiem un to līmeņiem, kā arī ITIL un citām labās prakses metodēm un to pielietojumu, iepazīstināt ar modernajām virtualizācijas, datu masīvu pārvaldības un kļūdu apstrādes programmatūras nodrošinājumu un tehnoloģijām. Priekšmeta uzdevumi: 1) Aplūkot IT pārvaldību, pārvaldības procesus, līmeņus, metodes un saistītos standartus un to pielietojumu; 2) Izanalizēt pieejamo virtualizācijas programmatūru, apskatīt to pielietojumu un iespējas dažādu sistēmu izstrādei un pārvaldībai; 3) Iemācīt veikt dažādu IT procesu pārvaldības programmatūras uzstādīšanu ; 4) Iemācīt pielietot iegūtās zināšanas informācijas sistēmu pārvaldībā.
Mūsdienās arvien populārāki kļūst dažāda veida informācijas tehnoloģijas standarti, viens no tiem ir ITIL. ITIL ir vislabākās prakses ieteikumi, kuri cenšas aprakstīt katru IT pakalpojumu pārvaldības procesu, lietojot kopējas definīcijas un atklājot katra procesa īpatnības. Šie procesi sevī ietver konfigurācijas incidentu, problēmu, izmaiņu un restrukturizācijas vadību. ITIL vislabākās prakses ieteikumu pielietojums ļauj standartizēt un efektīvāk veikt informācijas tehnoloģiju resursu pārvaldību uzņēmumā, kā arī atvieglo sadarbību starp uzņēmumiem, nodrošinot dažāda veida informācijas tehnoloģiju pakalpojumu un biznesa procesu pārvaldību.
Patstāvīgais darbs tiek organizēts datorklasē. Patstāvīgā darba tēmu uzdevumi – iepazīšanās ar virtualizācijas tehnoloģijām un to pielietošana resursu pārvaldībā, uzņēmuma informācijas sistēmu pārvaldība, incidentu apstrāde, datoru un datortīklu pārvaldība, disku masīvu konfigurēšana, darbs ar ITIL standartu atbalstošu programmatūru. Papildus tiek organizēts darbs ar literatūru un iegūto rezultātu prezentācija semināros, kā arī darbs grupās ar tēmai atbilstošu patstāvīgo uzdevumu.