Informācijas tehnoloģijas pakalpojumu uzturēšana

2.0 kredītpunkti

Kursa mērķis ir sniegt pārskatu par informācijas tehnoloģijas pakalpojumu uzturēšanu, uzturēšanas standartiem un procesiem, apgūt efektīvu informācijas tehnoloģijas pakalpojumu pārvaldību, pielietojot specializētu programmatūru.

Attīstoties uzņēmumam un palielinoties tā veicamo uzdevumu apmēram, pieaug informācijas tehnoloģijas infrastruktūras apmērs un tā sarežģītība. Informācijas tehnoloģijas infrastruktūra parasti sevī ietver datorus, tīklu, lietojumus, uzņēmuma stratēģisko informāciju, dažāda veida pakalpojumu nodrošināšanu sadarbības partneriem un klientiem. Līdz ar to ir svarīgi efektīvi pārvaldīt informācijas tehnoloģijas resursus, realizēt to atbilstoši vispārpieņemtajiem standartiem. Efektīva un pareiza pārvaldība ir pamatā veiksmīgai uzņēmuma darbībai un attīstībai. Informācijas tehnoloģijas pakalpojumu uzturēšana ir viena no informācijas tehnoloģijas pārvaldības pamatnodaļām. Kursā tiks apskatīti dažādu informācijas tehnoloģiju servisu procesi, aktivitātes un to pārvaldība, informācijas tehnoloģiju standarti, dažāda veida tehnoloģiju, tīkla un aparatūras pārvaldība, jaunu tehnoloģiju ieviešanas plānošana un pārvaldība, kā arī informācijas tehnoloģiju risku noteikšana.

Patstāvīgajā darbā studentiem ir jāuzstāda un jākonfigurē virtuālā mašīna ar specializētu informācijas tehnoloģijas pakalpojumu pārvaldības programmatūru, kā piemēram, System Center Service Manager, System Center Configuration Manager, Citrix XenDesktop.  

Pasniedzēji